20 October 2009

Kerja yaNg MenDajaLKan

Hurmm..
memang dikriminasi betul la. Aku xpernah lagi la dapat opis yang mengamalkan sistem macam s**l nie.

Di KL dulu, walaupon keje banyak, tapi aku best. Sebabnye cara system diorang tu. Nie kat sini, dah la bermasaalah, cari dan tambah lagi masalah. Huh~.. Bukan kah itu satu cara orang atasan tuk mendapatkan nama?..Just digunakan tuk mendapat semua tu?.

Hari Jumaat baru2 nie aku dapat TUNJUK SEBAB why aku tak pegi keje ari ahad lepas. Dalam surat tu tertulis 'KEHADIRAN WAJIB'..

Kat sini aku nak tanya :~

- ADAKAH semua orang terlibat?
- MANA perginya pegawai2 lain tuk bersama2 turun padang?
- KENAPA tidak mengeluarkan perintah seadil2nya?

Aku dah muak sikap se2tengah pegawai yang menggunakan orang bawahan dia tuk dapat apa yang dia nak..tu satu penindasan..memang kat dunia 'kau' berpangkat, tapi kat akhirat kita tetap sama..Amalan yang membezakan.

Kenapa ada manusia perangai macam nie?..
Macam nie orang yang berpelajaran tinggi berfikir?..


I Will tranfer at other place..if keadaan yang betul2 menyakitkan..~

0 comments: